Skriv dig varm i spændende artikler til nettet 

Der er masser af spænende måder at gå til en tekst på. Man snakker om vinkling, som er en smart måde at få greb om en tekst på, som skal handle om noget bestemt. Hvis man for eksempel skal skrive om klimaudfordringerne, så kan man vælge at vinkle artiklen ud fra dyrenes perspektiv, eller menneskenes. Hvis man vinkler på dyrene, så kunne det jo være isbjørnene, der får mindre og mindre is at boltre sig på. At der bliver længere og længere mellem flagerne. 

Hvis man skal skrive om samfundsøkonomien, så kan man vælge at vinkle den ud fra de udsattes perspektiv. Så kunne artiklen handle om, at der, selv i det mest fintmaskede system, altid findes en risiko for at falde igennem. Man kunne naturligvis også lægge vinklen fra den anden ende, og skrive om, hvor mange fremragende goder, man kan komme i nærheden af, hvis blot man spiller sine kort rigtigt, og følger de stier, der fører til god økonomi og succes i tilværelsen. 

Vinklingen er helt afgørende 

Hvis man skal skrive om escort og sex i Kolding, så ville man nok vælge et lokalt perspektiv, og skrive ud fra kundens synsvinkel. Fortælle lidt om, hvor let det er at finde god sex i Sydjylland. På den måde ville man give potentielle kunder en appetit på produktet. Det havde været noget ganske andet, hvis man havde vinklet sådan en artikel ud fra SKATs synspunkt. Så var der muligvis ikke så mange kunder, der ville føle sig fristet til at kaste sig ud i eventyret. 

Der er, med andre ord, ingen tvivl om at vinklingen er meget afgørende, når man skal skrive en artikel. Med den rette vinkel, får man det rigtige perspektiv på emnet, så artiklen kan ramme læseren i målgruppen bedst muligt. Det er naturligvis forskelligt fra emne til emne, hvor man lægger vinklen, men det giver ofte sig selv, hvis blot man kender sin målgruppe. Målgruppen er på mange måder med til at definere artiklens indhold. Det er lidt sjovt at tænke på, hvis man læser et stykke tekst. Det kan man få meget analysearbejde ud af. 

Skriv til søgemaskinerne 

Når man skriver linkbuildingtekster, så er de primært henvendt til Google og alle de andre søgemaskiner. I disse tekster indsætter man links til sider, man gerne vil have op på listerne over søgeresultater, når nogle søger på det, der tilbydes af kunden. Jo flere artikler på nettet, der linker til kundens webshop eller hjemmeside, desto højere op på listen kommer kunden, når der søges på noget relevant. Det er en smart måde at skabe opmærksomhed på, og det virker med usvigelig sikkerhed. Det ved de fleste kunder godt.